مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 آبان 1401 ساعت 08:302022-11-02اقتصادي

فارس من|وقتی مدرک بی مهارت جای خود را به تخصص و اشتغال زایی می دهد


چند سالی مدرک گرایی در کشور رواج یافته بود و تعداد تحصیلکرده های بیکار در جامعه افزایش یافت زیرا مدرک هایی بی مهارت ارائه شده بود، اما حالا دانشگاه ها به سمت مهارت محوری رفته اند و مدرک بی مهارت جای خود را به تخصص و اشتغال زایی می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ارتباط دانشگاه با صنعت ؛ عبارتی که در سال های گذشته از زبان مسوولان زیاده شنیده ایم، هر بار می گویند حلقه گمشده ای این میان است که باید دانشگاهیان می گویند صنعت باید نیاز مردم را شناخته و براساس آن تولید کند تا تولیداتش به درد مردم بخورد.

با این تفاسیر شاید بیشتر به حلقه گمشده نزدیک شدیم، بله کارشناسان بر این عقیده اند که مهارت محوری و نیاز سنجی همان حلقه گمشده ارتباط میان صنعت و دانشگاه است.

هرچه مهارت بیشتر باشد اشتغال زایی نیز توسعه می یابد و کمتر شاهد حضور تحصیلکرده های بیکار در جامعه هستیم.

کاربران سامانه فارس من نیز می گوید: در حال حاضر بیشتر دانشگاه ها به مباحث نظری تمرکز دارند در حالیکه حلقه گمشده ارتباط دانشگاه با صنعت، مهارت محوری است.

وی معتقد است: باید با برگزاری مسابقات مهارت محور و الزام مهارت محوری در سرفصل دروس دانشگاهی، تخصص و مهارت در دانشگاه ها به دانشجویان آموخته شود و همچنین تسهیلاتی مانند وام برای اشتغال زایی در اختیار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من|وقتی مدرک بی مهارت جای خود را به تخصص و اشتغال زایی می دهد

فارس من|وقتی مدرک بی مهارت جای خود را به تخصص و اشتغال زایی می دهد